اندیشه و بصیرت

با تو می گویم : چگونه می شود باور داشت در "بهمن "شکوفه زد و در "دی "تنه ات آنقدر ستبر شود که دشمنان از بریدنش ناامید و ناتوان گردند ؟

اندیشه و بصیرت

با تو می گویم : چگونه می شود باور داشت در "بهمن "شکوفه زد و در "دی "تنه ات آنقدر ستبر شود که دشمنان از بریدنش ناامید و ناتوان گردند ؟

اندیشه و بصیرت

بازمانده ای از خیل عظیم شهدا که لیاقت همراهی با آنان را نداشت . شنیده اید که می گویند لباس شهادت تک سایز است و به قامت همه کس برازنده نیست ؟ حال دعای من این است . خدایا به حق تمامی خوبان درگهت چنانکم کن که این لباس سایز تنم شود و لیاقت پوشیدنش را بیابم .
به آرزوی شهادت زندگی خواهم کرد .

آخرین نظرات

۱۳ مطلب در دی ۱۳۹۲ ثبت شده است

نسل ما نسلی است که یا اواخر جنگ به دنیا آمده است و یا بعد از جنگ و جنگ را با چشمان خودش ندیده، نسلی که از باقری و همت شنیده و با گوشت و پوست و استخوان جنس شان را درک نکرده، نسلی که خیلی ها می گویند با نسل اول و دوم انقلاب فاصله دارد، می گویند شکافت نسل ها به وجود آمده، نسلی که ...

از نسل اول و دوم انقلاب زیاد از آدمهایی شنیده که هر کدام برای خود دریا بودند، هر کدام برای خود راه صد ساله یک شبه پیموده بودند...

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۲ ، ۰۲:۰۰
احمد یوسفی

امام رحمة الله علیه فرمودند: "ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم". 
دخترم در کلاس هفتم نظام جدید آموزشی است؛ آمد امروز نزد من و گفت: "چرا در آستانه رحلت رسول الله الاعظم صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام همه برنامه های تلویزیونی را 9 دی پر کرده است؟". 
۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۲ ، ۰۱:۵۰
احمد یوسفی
اندکی مطالعه در فضای مجازی و اردوگاه خبری غرب، ضد انقلاب و اپوزوسیون در چند هفته گذشته نشان می‌دهد که یک جریان شکست خورده سیاسی با تمسک به برخی شانتاژهای رسانه‌ای که ایت الله آملی لاریجانی در چند جلسه مسئولان عالی قضایی به درستی به آنها اشاره کرده بود، تمام سعی‌اش بر این است ضمن زیر سوال بردن قوه قضاییه که پرچمدار و سنگر مقابله با فتنه‌گران است زمینه را برای فعالیت برخی عناصر داخلی که خواسته یا ناخواسته در زمین اپوزوسیون و ضد انقلاب بازی می‌کنند فراهم آورد.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،اندکی دقت در سخنان چند هفته اخیر رئیس دستگاه قضا نشان می‌دهد که آیت الله آملی لاریجانی با اتخاذ مواضعی صریح، روشن، انقلابی و عدالت گرایانه پرده از تلاشی مذبوحانه و پشت پرده برداشته‌اند که با هدایت یک جریان خاص خارجی و وسیله قرار دادن چند عنصر داخلی تمام سعی و تلاشش بر این است که ضمن کم اهمیت جلوه دادن وقایع سال 88 زمینه را برای عدم برخورد قضایی با عوامل اصلی فتنه فراهم آورد.
۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۲ ، ۰۲:۳۰
احمد یوسفی
نه دی
گروه سیاسی برهان/ رز نواب: ارزیابی و تحلیل رخداد 9دی به عنوان رویه‌ای که محصول کنش جمعی یک جامعه‌ی کاملاً سیاسی‌شده بود، چشم‌انداز جامعه‌شناختی ویژه‌ای را مقابل تحلیل‌گران بازمی‌گشاید. با بازگشت به بستر شکل‌گیری فتنه‌ی 88 مؤلفه و عناصر جامعه‌شناختی رویداد 9دی را می‌توان به مانند «احیای هم‌بستگی اجتماعی» و ترمیم «شکاف‌های اجتماعی ناشی از فتنه» تبیین کرد.
 
۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۴ دی ۹۲ ، ۱۶:۰۴
احمد یوسفی

نگاه فلسفه‌ی ‌‌تاریخی به حماسه‌ی مردمی 9دی

این یادداشت بر آن است که از منظر فلسفه‌ی تاریخ به قیام عاشورا و در ادامه به آنچه در 9دی‌ماه 1388 اتفاق افتاد، نگاهی دوباره بیندازد و از این منظر که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، به تحلیل قیام 9دی اقدام نماید.
گروه سیاسی برهان/ جعفر توحیدی: پس از گذشت چند سال از حماسه‌ی 9دی سال 1388، سخنی که به کرات از صحابه‌ی فتنه و اپوزسیون خارج‌نشین شنیده می‌شود این است که ایشان در توجیه قیام عمومی مردم علیه‌شان این گونه زبان به کام می‌چرخانند که جمهوری اسلامی با تمسک و سوءاستفاده از عاشورا و امام حسین (ع) توانست یک بسیج اجتماعی عمومی علیه جنبش سبز شکل دهد و این جنبش را سرکوب کند. منطق پرتکرار این جریان در این سال‌ها این بوده است که جمهوری اسلامی از وقایع روز عاشورای سال 1388 پیراهن عثمانی ساخته تا مخالفان خود را از میدان به در کند.
 
۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۴ دی ۹۲ ، ۱۵:۵۸
احمد یوسفی



مدت زمان: 4 دقیقه 46 ثانیه 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۲ ، ۰۴:۳۵
احمد یوسفی

تاکنون از خود پرسیده‌ایم چه عواملی باعث میشود برخی افراد دچار بی بصیرتی شده، نتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند؟ به­راستی برای گم نکردن راه چه باید کرد؟ چگونه میتوان راه را بازشناخت و فریفته‌ی سخنان و رفتارهای دشمنان نقاب­دار و منافقان فتنه‌گر و فتنه‌گران منافق نگردید؟! چگونه میتوان بین حق و باطل، جدایی افکند و راه را از کژراهه شناسایی نموده، مسیر را اشتباهی نپیمود؟ 
راه­کار همان است که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که: «شما در جبهه‌ى جنگ اگر راه را بلد نباشید، اگر نقشه‌خوانى بلد نباشید، اگر قطب‌نما در اختیار نداشته باشید، یک وقت نگاه میکنید مى‌بینید در محاصره‌ى دشمن قرار گرفته‌اید؛ راه را عوضى آمده‌اید، دشمن بر شما مسلط میشود. این قطب‌نما همان بصیرت است».1

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۲ ، ۰۳:۲۳
احمد یوسفی

در گفتگو با فرمانده حوزه 117 نینوا مطرح شد:

کوکتل مولوتف های آلمانی در دست دشمنان داخلی/ اگر حوزه سقوط می کرد جنگ شهری حتمی بود .
فرمانده وقت حوزه 117 نینوا که در روز 25 خرداد 88 مورد حمله فتنه گران قرار گرفت گفت: تلاش آشوبگران مسلح کردن اغتشاشگران و ایجاد جنگ خیابانی بود.

به گزارش بسیج پرس؛ فرمانده حوزه 117 نینوا ناحیه قدس سپاه تهران در اغتشاشات سال

88 اتفاقات 25 خرداد سال 88

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۲ ، ۱۱:۵۱
احمد یوسفی
 فتنه گران
قرآن کریم گاهی فاعلیت فتنه را به خدای متعال، گاهی به شیطان و در بسیاری از آیات،
به انسان‌ها نسبت داده‌است. حتّی در یک مورد فتنه به خود شخص نسبت داده شده‌است؛
 یعنی به کسانی گفته شما خودتان موجب فتنه برای خود شدید. در آیه 13 و 14 از سوره
حدید میفرماید: در روز قیامت عدّه‌ای از ضعفاء‌الایمان و منافقین میبینند مؤمنین دارای نورانیتی
هستند و به راحتی از صراط عبور میکنند؛ ولی خودشان در تاریکی به سر میبرند و جلوی پایشان
 را نمیبینند و نمیدانند کجا بروند. میبینند بسیاری از این مؤمنین از دوستان یا همسایگان‌شان بوده‌اند.
 در حالی که آن ها را صدا میزنند، میگویند: "... انْظُرُونا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِکُم‏ ... ": نگاهی به ما کنید تا
 نور شما به ما هم بتابد و ما از نور شما استفاده کنیم. در جوابشان گفته میشود: "... ارْجِعُوا وَراءَکُمْ
 فَالْتَمِسُوا نُورا ... ": به پشت سر خود بازگردید و کسب نور کنید! بعد از توصیف این ماجرا میفرماید:
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ دی ۹۲ ، ۰۱:۳۸
احمد یوسفی

روز نهم دی روز حضور گسترده  مردم ایران در دفاع از کیان ولایت و خروشی در جهت پاسداشت امامت ائمه هدا علیهم‌السلام بود؛ چرا که مردم جسارتِ خائنین را به عاشورا و امام حسین دیده و مظلومیت ولی امر خود را ماه‌ها شاهد بودند.

باید توجه داشت  این حرکت عظیم یک روزه و یک ماهه و یک ساله شکل نگرفت بلکه زیر بنیادهای آن در خون و جان مردم ایران وجود داشت که چنین خروشی صورت گرفت که در این مقال به بیان یکی از زیر بنیادهای اصلی این حرکت می‌پردازم:

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۹۲ ، ۱۵:۳۱
احمد یوسفی